Life as we know it

Torsdag . den 26 / 4 2012
Jag befinner mig nu på Pagoda lodge i Kerikeri , bay of islands . Vad som fick oss att åka hit var att vi hört att det ska finnas en del säsongsjobb här , ja vet fortfarande inte om ja vill jobba än men lika bra att se denna delen av landet samtidigt som vi bestämmer oss. Vi ska iaf stanna här i 1 vecka . Denna camping är privatägd och har mestadels stugor att hyra ut. Så vi och en campervan till är dom ända som är backpackers , tror ja iaf. Stället har en helt fantastik idyll , precis vid havet med massor med ankor som knallar runt som hundar , även än höna. Just nu har jag 3 runt mina fötter, en av dom kallas för cookie och är röstad till den finaste av mig. Man kan på detta ställe hyra kanoter så det ska vi absoult göra när vädret tillåter. Annars så är det ett väldigt tyst ställe med en superstor altan och många små stigar och gångar som leder rakt ut i naturen eller in på farmar , mycket hästar härikring  , ska jag äntligen få rida ?! Vi har idag kört runt i byn eller vad det kallas, liten rik bond håla är det rätta namnet. Men mysig att traska runt i och den har allt man behöver . Så om vi stannar kommer jag nog att trivas.
Torsdag . den 26 / 4 2012
Jag befinner mig nu på Pagoda lodge i Kerikeri , bay of islands . Vad som fick oss att åka hit var att vi hört att det ska finnas en del säsongsjobb här , ja vet fortfarande inte om ja vill jobba än men lika bra att se denna delen av landet samtidigt som vi bestämmer oss. Vi ska iaf stanna här i 1 vecka . Denna camping är privatägd och har mestadels stugor att hyra ut. Så vi och en campervan till är dom ända som är backpackers , tror ja iaf. Stället har en helt fantastik idyll , precis vid havet med massor med ankor som knallar runt som hundar , även än höna. Just nu har jag 3 runt mina fötter, en av dom kallas för cookie och är röstad till den finaste av mig. Man kan på detta ställe hyra kanoter så det ska vi absoult göra när vädret tillåter. Annars så är det ett väldigt tyst ställe med en superstor altan och många små stigar och gångar som leder rakt ut i naturen eller in på farmar , mycket hästar härikring  , ska jag äntligen få rida ?! Vi har idag kört runt i byn eller vad det kallas, liten rik bond håla är det rätta namnet. Men mysig att traska runt i och den har allt man behöver . Så om vi stannar kommer jag nog att trivas.
Fredag den 27/4 2012
spenderade torsdagskvällen med chilli con carne och en flaska pepperjack cab sav. Vaknade mycket tidigt imorse , spöregn . Men somnade om och vaknade igen runt 8 tiden med strålande sol. Städat ur bilen efter en rutten stank dom senaste dagarna . Tror att fiskbetet som vi köpte här om dagens måste ha läckt. Idag ska ryan träna , påstår han iaf. Jag tänker ligga i solen och läsa , precis hela dagen tror jag .
Lördag den 28/4 2012
God morgon. Idag ska vi fiska, för gissa vad?! gubben som har campingen har fixat jobb åt oss bara sådär . Börjar imorn ser det ut som , tror vi ska plocka kiwi frukt. så idag ska vara en riktig njutardag!
Tack för fina hälsningar vänner och familj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0