Mayday.

Innan jag for iväg så styrde molle ( fredriks vän) in massa med roligheter på min dator.
Och kära sofia en del musik ( roake kopierade all svensk och ska få ut det på aussie marknaden).
detta innebär alltså att en dag som denna är jag underhållen till tusen.
new girl , happy endings , money eversogood brother , one day, how i met your mother , bob dylan, harry potter , jens lekman. osv. Dom påstod att det skulle vara regnstormigt idag ,så bossen tyckte att jag och hitlerduck ( min tyska medarbetare som är världens natur freak och pluggar en master i landscaping och gör massor med volentärarbeten . Hon blev också överlycklig när hon och hennes jobbpartner argentinska Lucas hade satt nät över 3 mer träd än mig och ryan . Igår hörde jag henne halvskälla på sin medarbetare typ 5 gånger över att han inte jobbar tillräckligt fort, så i hemlighet kallar vi henne för hitlerduck , ryan tycker hon påminner om en anka i utseendet . faktiskt så stämmer det kanske en aning.) anyways. så tyckte boss mike att vi skulle vara lediga idag . så efter en redig frukost och ett snabbsamtal med garridos så sitter jag nu här och klurar på hur denna lediga dag ska spenderas. har fått order om att tvätta. Räkan hade inte med sig ett endaste par strumpor hit . inte ens ETT par. så vi har använt mina , och alla är nu använda gensomvåta och dom vita är numera bruna. En annan sak som förvånar Nz befolkningen är att vi inte har några regnjackor. för i helvete inte åkte jag till andra sidan klotet för regn! galningar. och med över 300 soliga dagar om året i QLD vet räkan knappt vad regn är. Ha en bra dag , eller sov gott ska jag väl säga . sov gott!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Är det läge att köpa sig ett regnställ kanske. Som svensk så finns det inget dåligt väder bara dåliga kläder eller kläder efter väder. Kram

2012-02-23 @ 08:26:34
Postat av: Carro

Hej Darling :) guh va duktig du e på att blogga! kul att läsa :) ni verkar ha det bra, kul att ni fick jobb så snabbt! hoppas regnet vill ge sig, men håller med din mor, kanske dax att köpa ett regnställ! det e ju ändå en typ livs investering ;)ang min blogg så ska jag nog ta bort den faktiskt! känner inte att jag vill blogga mer :) Men om du vill veta nåt om mig kan jag säga, att idag e jag överlycklig för om några timmar kommer Peter :) o imorrn så ska vi gå på vinterbal! Saknar dig! tur för dig att du längtar hem lite, kanske e du inte borta lika länge denna gång då ;P Hoppas du o Ryan har det underbart! du får ta med han ti sverige sen så man får träffas :) Puss&Kram <3

2012-02-24 @ 08:56:16
Postat av: anna

mamma: kirrat o klart!



Carro: hej kul o höra ifrån dig! allt e bra och skönt att ha jobb såklart. jo blogga mera! det är kul att ha koll på folk! :) oo va härligt hälsa till honom . absolut ska tvinga med han! .) pusss<3

2012-03-02 @ 21:40:53
URL: http://bonkabarbie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0