Glad midsommar.

Tisdag den 19/6 : Flygresan över gick galet bra, väl framme i NZ gick saker och ting som på räls, hämta ut väskorna , plocka upp bilen och ännu en gång checka in på Formula 1 hotellet . Efter god middag och ett par hembryggda pale ale på szimpla så var det sovdags. Öven fast resan inte var lång så tar det alltid på krafterna.
Onsdag den 20/6: Vaknade , planerade , checkade ut och ner färdades vi i racervanen till Auckland city , gjorde de vanliga turistiga sakerna som skytower igen och käkade på Queens Corner (favvo) . Jag tog mig en extra large amaricano på starbucks under timmen killarna var uppe i skytower. O så har jag väl inte glömt berätta att Jarred våran aussie vän hängde på oss över denna gång ? Efter japanturistat och budgetshoppat hoppade vi in i racern igen och drog vidare till Hot water beach på östkusten . Tog in på topp 10 holiday park och lagde ihop pasta och köttfärsås. Klockan 23.00 drog vi ner till stranden i spöregn , lowtide , Började gräva efter vulkan vattnet som är runt 60 grader varmt för att senare gräva oss ett eget litet spa i mörkeret .
Torsdag den 21/6 : Vaknade checkade ut och drog till cathedral cove , en underbar promenad i Nz naturreservat , 1 timme senare var vi på en öde strand med stora block av berg (antar jag) som formats av tusentals år med slatvatten vågor som slagits mot dess väggar. Mycket vackert . Vi tog med oss picknick och satt och beundrade våran utsikt ett bra tag . Senare tog vi oss tillbáka till hotwater beach för nästa lowtide . vi bade dock inte denna gång , tog några foton och drog senare vidare till Roturoa.
Fredag den 22/6 : drog iväg till mackis på morgonen för lite wifi för att ta reda på vart dagen skulle ta oss. Vi hamnde 20 min utanför taupo på en räkfarm. 16 fiskade räkor och en guidad tour senare så sattvi i resurangen och åt våra hårt fiskade räkor . haha en upplevelse i sin egen form kan jag lova. Härlig och varm dag dock .
Vidare till taupo och till ett livat hostel för en planerat dags tur upp på Tongariro naturreservat dagen efter. Vilket är vulkanerna och bergen i Lord of the rings filmerna, men med våran vanliga tur så var vädret kasst hela helgen och turerna inställda. så det får bli en annan dag. tyvärrrrrr. Men vi tog igenom oss fredagen ändå med oplanerad utgång och en herrans massa biljard.
Lördag den 23/6 : sov halva dagen för att senare ta oss till huka falls , vilket också är en fantastisk lång promenad genom Nya Zeelands vackrare delar. Vi hoppades även här på att vädret skulle bli bättre och att vi kunde ta turen på söndagen , men icke. så halv lugn taco kväll och halv tidigt i säng.
Söndag den 24/6 : vakna , packade och ner till Hastings till eco lodge igen . Vi hoppas nu på lite jobb ett par veckor framöver , eller kanske att vi tar oss ner till södra ön över helgen .
livet är fortfarande bra.
Och glad midsommar såklart på er.