I've got one hand in my pocket and the other one is giving a high five

I Austalien efter en lång dags resande.
Igår körde vi ganska lugnt ner till auckland, stannade på en resturang där jag tidigare ätit en sjukt god skaldjurs soppa. Igår blev det än aldeles perfekt kyckling burgare. Vi var framme nära flyplasten runt 3 tiden , vi tog in på formula 1 , ett hotell 2 min från den internationella delen av the aitrport. Vi lämnade våra grejer och körde ner till flightcenter för att köpa oss return biljetter . Svindyra 290 dollar styck, så ja köpte bara än eftersom jag är i behov av en biljett ut ur australien för att ens komma in , regler regler , Ryan väntar lite istället och hoppas på ett bättre pris. Tillbaka till hotellet för att googla fram en skapigt billig långtidsparkering. 135 dollar senare (kanon!) var den gamla ´vanen parkerad på parknfly och vi kunde spendera resten av kvällen på resturang zsimpla med mycket god thai curry och lamb shanks. Isäng tidigt för att få några timmars sömn , alarmet var ställt på 04.00 . Varken jag eller räkan sov speciellt bra. Uppe med tuppen och vidare med shuffle bussen till terminalen . flyget gick galant , och väntan emellan allt var inte så farlig. Men gissa vad tror ni att någon kollade mitt visa eller min ut ur landet biljett ? såååklart inte. Men det hade dom säkert gjort om jag inte haft den .
Nu är klockan snart 3 och vi sitter i Dylan , en av räkans närmaste vänners lägenhet och väntar på att han ska sluta jobbet. Han är lärare förövrigt, ryan tror att det skulle vara ett bra yrke för mig ,, eftersom jag är ganska bossig och behandlar han som ett barn ibland,haha .Så fort Dylan kommer väntar en 4 timmar bilfärd till gayndah för att sedan gå på lite kalas.
Känner mig glad .
Och förväntansfull. Men inte för mycket, precis lagom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0