Trampar Skit.

O så har en vecka till passerat . Livet som kiwipackare rullar på och sova i en båt är precis lika härligt som det låter , speciellt när det regnar , älskar ljudet av knastrande plåt tak, påminner om tältet på vinden hos mormor i Finland. Underbart. I Lördags fick vi veta att vi skulle få en 2 timmars sovmorgon på söndagen . så när jag kom hem på lördagskvällen planerades en utgång med jade, en engelsk tjej på pagoda lodge. Fy vad roligt vi hade, dansade till midnatt , sen var vi för fulla så vi fick åka hem . Går inte ut så ofta längre så det var behövligt med en dans. Dock var söndagens jobb obeskrivligt hårt.
Nu är det söndag igen, efter en 67 timmars vecka sitter jag nu i sängen och redo att slå sömn i 10 timmar. Imorn är det 10 dagen i rad jag jobbar , men allt gott har sitt slut , på tisdag lämnar jag orangewood och allt som har med kiwi frukt att göra. Vi ska nämligen åka till australien halv spontant på fredag. 1 månad är det tänkt. Sen flyger vi tillbaka till auckland och fortsätter resa söder ut.
I Ärlighetens namn ska jag säga att det ska bli kanoners att träffa mina vänninor igen , det tar kol på en att inte få gossipa av sig . Mig i alla fall. winkwink.
Om man tar sig tid kan man läsa mitt föregående inlägg och även dess kommentarer , där av dagens rubrik . Carl min käraste av kusiner , Faaan så elak du var !!.Dock kommer jag inte ihåg denna insident. Kanske förtränger man sina hemskaste av upplevelser i livet, haha. men visst känner vi mig och inte fan har jag nånsin bangat om nån inte tror jag vågar . Dum som man är. Runs in the kortetjärvi familjen tror ja. Och föresten så blev jag himmla avis på att ni är samlade , önskar att jag vore där, såklart. Men det får bli en annan gång och då ska ja  se till att både du och anders trampar skit!!
Eftersom att jag agerar workoholic för tillfället händer inte mycket annat .
'
uppdaterar i oz och ännu en ursäkt för dåligt bloggande. peace out.
PS . Jag skulle nog aldrig äta hare avföring ändå.
Tisdag den 22/5 en speciell dag, varje år.
Till min bästa vän.
Du är så bra , bättre än alla andra. På det mesta , utom kartläsning. Alltid när kris eller nöd är nära finns du där för mig . När jag tänker på dig , speciellt idag så saknar jag dig så att det värker i hela min kropp. Pöken abstinens.
Idag önskar jag dig en härlig 24 årig födelsedag . Och jag hoppas att Albert skämmer bort dig. Och jag hoppas att jag kommer få se dig snart!
Kom ihåg att även om det kanske inte alltid känns som det , så är vi fortfarande unga , Sofia Pöken Pöllänen Grattis på din dag .
O så har en vecka till passerat . Livet som kiwipackare rullar på och sova i en båt är precis lika härligt som det låter , speciellt när det regnar , älskar ljudet av knastrande plåt tak, påminner om tältet på vinden hos mormor i Finland. Underbart. I Lördags fick vi veta att vi skulle få en 2 timmars sovmorgon på söndagen . så när jag kom hem på lördagskvällen planerades en utgång med jade, en engelsk tjej på pagoda lodge. Fy vad roligt vi hade, dansade till midnatt , sen var vi för fulla så vi fick åka hem . Går inte ut så ofta längre så det var behövligt med en dans. Dock var söndagens jobb obeskrivligt hårt.
Nu är det söndag igen, efter en 67 timmars vecka sitter jag nu i sängen och redo att slå sömn i 10 timmar. Imorn är det 10 dagen i rad jag jobbar , men allt gott har sitt slut , på tisdag lämnar jag orangewood och allt som har med kiwi frukt att göra. Vi ska nämligen åka till australien halv spontant på fredag. 1 månad är det tänkt. Sen flyger vi tillbaka till auckland och fortsätter resa söder ut.
I Ärlighetens namn ska jag säga att det ska bli kanoners att träffa mina vänninor igen , det tar kol på en att inte få gossipa av sig . Mig i alla fall. winkwink.
Om man tar sig tid kan man läsa mitt föregående inlägg och även dess kommentarer , där av dagens rubrik . Carl min käraste av kusiner , Faaan så elak du var !!.Dock kommer jag inte ihåg denna insident. Kanske förtränger man sina hemskaste av upplevelser i livet, haha. men visst känner vi mig och inte fan har jag nånsin bangat om nån inte tror jag vågar . Dum som man är. Runs in the kortetjärvi familjen tror ja. Och föresten så blev jag himmla avis på att ni är samlade , önskar att jag vore där, såklart. Men det får bli en annan gång och då ska ja  se till att både du och anders trampar skit!!
Eftersom att jag agerar workoholic för tillfället händer inte mycket annat .
'
uppdaterar i oz och ännu en ursäkt för dåligt bloggande. peace out.
PS . Jag skulle nog aldrig äta hare avföring ändå.

Tisdag den 22/5 en speciell dag, varje år.
Till min bästa vän.
Du är så bra , bättre än alla andra. På det mesta , utom kartläsning. Alltid när kris eller nöd är nära finns du där för mig . När jag tänker på dig , speciellt idag så saknar jag dig så att det värker i hela min kropp. Pöken abstinens.
Idag önskar jag dig en härlig 24 årig födelsedag . Och jag hoppas att Albert skämmer bort dig. Och jag hoppas att jag kommer få se dig snart!
Kom ihåg att även om det kanske inte alltid känns som det , så är vi fortfarande unga , Sofia Pöken Pöllänen Grattis på din dag .

Kommentarer
Postat av: sofia

finaste kompis!

2012-06-24 @ 19:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0